Co jeść, aby włosy szybciej rosły, były mocniejsze i piękniejsze?

03.10.2015

Każda z nas marzy o długich, gęstych i bujnych włosach. Jednak nie tylko ważna jest zewnętrzna ich pielęgnacja. Dowiedz się jakie witaminy i jak wpływają na włosy i sprawiają, że będą ładniejsze.

  • Biotyna – zwana witaminą piękności, leczy łojotok skóry, zapobiega łupieżowi, wypadaniu włosów, nadaje im połysk. Zawdzięcza to siarce, która jest niezbędna dla rozwoju zdrowych włosów. Włosy zbudowane są bowiem w 97% z keratyny – substancji białkowej zawierającej siarkę. Biotyny dostarczają orzechy, migdały, ciemne pieczywo, nasiona słonecznika a także drożdże.
  • Ryboflawina (witamina B2) – zapobiega wypadaniu włosów. Jej główne źródła to mleko i produkty mleczne, nasiona strączkowe, ciemne pieczywo, szpinak.
  • Witamina C – chroni włosy przed wypadaniem i pobudza ich odrastanie. Osoby palące potrzebują więcej tej witaminy. Dlatego m.in. palenie papierosów powoduje, że włosy stają się kruche, łatwo się łamią, są szare, bez połysku. Witaminę C czerpiemy z owoców i soków cytrusowych, jagodowych, z dzikiej róży a
    także z papryki, zielonolistnych warzyw i pomidorów.
  • Witamina E – witamina młodości. Zapewnia odpowiednie natłuszczenie włosów, przeciwdziała ich wysuszeniu i łamaniu się. Sprawia, że stają się sprężyste i pięknie lśnią. Witaminy tej dostarczają oleje, orzechy,
    migdały, ciemne pieczywo i niektóre warzywa.
  • Kwas pantotenowy – łagodzi stany zapalne skóry, przeciwdziała wypadaniu włosów i przedwczesnemu ich siwieniu. Dobrym jego źródłem są ryby, pieczywo pełnoziarniste, zwłaszcza z pestkami słonecznika, chociaż w największej ilości zawarty jest w drożdżach.
  • Kwas foliowy – chroni przed wczesnym siwieniem włosów. Kwasu foliowego dostarczają warzywa zielonolistne (sałata, szpinak, natka pietruszki, brokuły, kapusta), pieczywo pełnoziarniste, warzywa strączkowe, a także pomarańcze, banany.
  • Beta-karoten (prowitamina A) – sprawia, że włosy są gęste, mają piękny połysk, nie wypadają i nie łamią się. Główne jego źródła to czerwone i pomarańczowe oraz zielonolistne warzywa i owoce: marchewka, pomidory, papryka, dynia, szpinak, sałata, brokuły, szparagi, awokado, morele (także suszone) i brzoskwinie.
  • Siarka – składnik mineralny, która sprawia, że włosy są ładniejsze i bardziej gęste. Znajdziemy ją w mięsie, rybach, mleku, kapuście, rzeżusze, cebuli, czosnku, rzodkiewki, warzywach strączkowych.
  • Krzem – herbatki ze skrzypu, płatki owsiane, ciemne pieczywo, warzywa.
  • Cynk – cebula, czosnek, płatki owsiane.
  • Żelazo – chude mięso, ryby, warzywa, ciemne pieczywo.

Nie należy zapominać o wypijaniu minimum 2 litrów płynów dziennie, wtedy włosy nie będą przesuszone, zachowają połysk, sprężystość i elastyczność. Warto włączyć do diety również herbatki ze skrzypu, mięty, rumianku, dzikiej róży, pokrzywy.

Źródła obrazka głównego:
https://flic.kr/p/pkaxxP 
https://flic.kr/p/e2GVBY

Martyna Gruss

Martyna Gruss

Martyna to wytrawna blogerka, która pisze o kosmetykach od lat. Na blogu StrefaUrody.pl od samego początku - głównie zajmuje się przepisami DIY oraz tematyką około włosową.

http://testujeiopiniuje.blogspot.com
Martyna Gruss